Tour door het Noord-westen.Los Cataratas de Iguazu - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Nias Buisman - WaarBenJij.nu Tour door het Noord-westen.Los Cataratas de Iguazu - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Nias Buisman - WaarBenJij.nu

Tour door het Noord-westen.Los Cataratas de Iguazu

Door: Nias

Blijf op de hoogte en volg Nias

06 Juli 2007 | Argentinië, Puerto Iguazú

Buenas tardes, 06 de Julio de 2007,

Ik ben nu in het noordwesten van Argentina, in het plaatsje San Juan om precies te zijn. Het is een gewone stad niks veel bijzonders, vergelijkbaar met Alkmaar of Arnhem in Nederland. Het weer hier is erg droog, je hebt te maken met de Andeswind die hier dwars door de stad waait, overdag 25 a 30 graden celsius. Eenn behoorlijke vergelijking met een maand geleden in El Calafate en Puerto Natalas waar de dagen gegarendeerd voor kou zorgden.
Na mijn terugkomst in Buenos Aires ben ik eigenlijk gelijk door gegaan naar de Campo. Hier vindt ik het leuker dan in Buenos Aires. Vanwege het feit dat ik op de Campo elke dag wat kan doen en in Buenos Aires eigenlijk alleen maar shop- en uitgaanmogelijkheden zijn.

Zo zag ik op de Campo na een hele dag werken met de paarden s´avonds de wedstrijd Boca Juniors - Gremio de Puerto Allegre (Brazil). Je moet weten dat in de Copa Toyota Libertadores, de Latijn´-Amerikaanse Champions Leaugue. de finales dubbel worden gespeeld. Boca (de volksnaam, boca betekent ook mond in het Spaans...de kleuren zijn blauw en geel net als de Zweedse vlag. Tijdens het stichten van de club besloot een van de hoge mannen in 1905 de clubkleuren te bepalen door naar de haven te gaan. Het eerste schip dat de haven zou binnen varen zou de kleuren van zijn vlag overdragen aan het thuis tenue. Met toeval was het Zweeds schip....lading onbekent) speelt dit laatste half jaar met een gigantisch middenveld, El Roman, Riquelme is voor een half jaar terug gekomen van Villareal uit Spanje. Vanaf de eerste wedstrijd speelt hij voor tien punten, gelijk aan zijn rugnummer.
Het is lang geleden dat ik supporter (yo soy Hincha de Boca) van een club ben geweest die zo overheersend en overtuigend speelt. En ook nog bijna alles wint. Met spelers als Caranta de keeper, El Negro Ibarra, El Cata Diaz, El Paragouso Morel, Clemente (de achterhoede) El Roman Riquelme, Jesus Dattolo, Neri Cardozo, Pablo Ledesma, Sebastian Battaglia, Ever Bannega (het middenveld) en Palacio y Palermo voorin.
Uiteindelijk is de westrijd met 5 - 0 gewonnen. 3 - 0 in la Bombanera en 2 - 0 uit in Gremio´s stadium. Riquleme stal allebei de wedstrijden de show....ik zou hier nog uren over kunnen praten.....

Daarna door gereisd naar Missiones, de watervallen oftewel los Cataratas de Iguazu. het was ontzettend imponerend. Overal water, van alle kanten heb je watervallen en al het gelijk dat dit maakt. Het valt eigenlijk niet goed te beschrijven. Het zijn de grootste watervallen van de wereld en het gebied bevindt zich precies op het drielandenpunt met Brazilie, Paraguay en Argentinie. Misschien is het zelfs het beste als ik nu stop met schrijven en veel foto´s plaats.....................................................

Ps; kijk op het land kaartje. ik bevindt me nu al weer in San Juan, in het Noord-Westen.

Hasta Luego, nos vemos muy pronto, me voy a escribir una nueva carta la semaina que vienes..ádios por ahora

  • 06 Juli 2007 - 19:52

    Nias Zelf:

    Niet alle foto´s zijn aan erbij, komt misschien een andere keer, zoals zo vaak is het plaatsen van de foto´s nog al een gedoe. Volgende verhaal gaat over de omgeving van La Rioja...

  • 06 Juli 2007 - 20:34

    Rie-Anne:

    Ik bedacht me ineens om eens op je site te gaan kijken. Wat maak je veel mee, geweldig. En mooie foto's, Argentinie lijkt me een erg mooi land. Ook die watervallen zien er indrukwekkend uit!Genietse nog maar even, de tijd gaat ook daar vast erg snel!

  • 11 Juli 2007 - 20:21

    Mamma:

    Leuk Nias, mooie natuurfoto's en wat zie je er anders uit.

  • 15 Juli 2007 - 12:30

    Sacha:

    Leuk Nias!
    Wat zit er nu in je oor op die foto? Lijkt wel een halve boomstam :p
    Kom net terug van de Lauwer, was erg leuk. Wel erg moe.
    We gaan morgen naar Spanje.
    De 28e mogen we je ophalen!
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nias

Ik ga voor een half jaar wonen en reizen in Argentinie. Ik ga werken op een grote boerderij met veel koeien.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 7831

Voorgaande reizen:

26 Januari 2007 - 15 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: