¨Machu Pichu¨, prijzige Incastad. - Reisverslag uit Lima, Peru van Nias Buisman - WaarBenJij.nu ¨Machu Pichu¨, prijzige Incastad. - Reisverslag uit Lima, Peru van Nias Buisman - WaarBenJij.nu

¨Machu Pichu¨, prijzige Incastad.

Door: Nias

Blijf op de hoogte en volg Nias

18 Augustus 2007 | Peru, Lima

Vandaag is het Sábado, 18 agosto de 2007.


Ik ben dus over precies 10 dagen alweer thuis. Het tellen van de dagen begint nu echt.
Gelukkig zit ik morgen in een driedaagse busreis terug naar Buenos Aires dus kan ik toch geen kant op. De busreis gaat vanaf Cusco, Peru naar Buenos Aires, Argentinie. Het zullen bijelkaar zo´n 2200 kilometer zijn. Als je het opzoekt op internet dan kan je zien dat ik langs
Arequipa (Peru, heilige stad), Arica (meest Noordelijke stad van Chile, vervolgend naar Iquique (dichtbij de droogste woestijn van de wereld, Woestijn van Atacama), dan naar Antofagasto (een van Chile´s mooiste strandplaatsen) door naar Santiago (Chile´s hoofdstad). Vanaf Santiago maak ik de overstap naar de stad Mendoza in Argentinie, dit gaat langs de welbekende bergpas van de ¨Cerro Aconcague¨, hoogste punt van Zuid-Amerika (6962 meter).
En vanaf Mendoza is het niet ver meer naar Buenos Aires (plusminus 600 kilometer, even ver als Parijs-Amsterdam. Na deze hele reis ben ik even ver gereisd als een enkeltje Amsterdam - Rabat, Marokko)

IK ben gisteren dan eindelijk naar de wereldberoemde Incastad geweest, ¨MACHU PICHU¨. Eerst met de trein naar Urubamba, en vandaar met de een andere trein van dezelfde treinmaatschappij naar Aguas Calientes. De stad die grenst aan de bergen die plaats bieden op hun toppen aan de Incastad. Alles en iedereen die deze gigantisch toeristisch route wilt maken moet in Cusco een kaartje kopen bij het kantoor van Perurail, de desbetreffende treinmaatschappij. De mensen staan in meterslange rijen te wachten op toegang bij een van loketten. Alle prijzen zijn in ´Dollares´, en vreselijk hoog. Het zijn eerder de prijzen die je verwacht bij Amsterdamse toeristentouren langs de grachten. Maar ik weigerde niet en heb dus een kaartje gekocht voor afgelopen vrijdag.
Eenmaal aangekomen met de backpackers express ben ik met de bus naar boven gereisd in Dollars.....toegang tot de stad weer in Dollars..........oooohhhhhh.
(Gelukkig ben ik door mijn moeder opgevoed in de gedachte dat geld een bepaalde waarde heeft.)

Maar bij aankomst van de stad, en het uitzicht over het oude centrum verdwijnen toch echt al je geldgedachten. Wat een gigantisch mooie plaats, tussen de metershoge bergtoppen vol met groene Incabomen en overal Alpaca´s die van de eeuwenoude grasetages eten. Iedereen die naast me liep viel stil, dit ligt gedeeltelijk ook aan de hoogte en steile trappen die bedwongen moeten worden. Veel gaan op de bergranden zitten, en blijven zo minuten voor zich uit staren.
Ik was er zelf ook compleet van onder de indruk, op de eerste foto´s sta ik zelfs een beetje verbaasd te kijken.
Overal waar je kijkt zie je de oude stenen muren in allerlei vormen van hoogbegaafte architectuur op een gigantische hoogte. Als je langs de laatste muren naar beneden kijkt zie je oneindige ravijnen.
Ik ben er in totaal drie lang verbleven, rond gelopen en heel veel foto´s gemaakt. Elke foto lijkt wel te lukken omdat het uitzicht gewoon onnatuurlijk is.
Ik wil hierbij dus stoppen met schrijven om jullie de foto´s te kunnen laten zien. Ik zal kijken of ik ook een filmpje kan plaatsen.


Hierbij stop ik officieel met schrijven in dit dagboek, de laatste bladzijden zijn aangebroken.....
Ik er zelf erg veel aangehad. Hoeveel mensen ik ook leerde kennen en nieuwe gedachtengangen werden geopent voor me, ik bleef altijd in mijn eigen gedachten leven en moest af en toe deze pensamientes op papier zetten.
Ik heb fantastische dingen gezien en wonderbaarlijke dingen meegemaakt. Te veel om op te noemen.
Ik heb 7 á 8 onvergetelijke maanden gehad, ervaringen die ik voor altijd met mee zal nemen.....

Ik wil hierbij bedanken:
- Mijn ouders die me hebben laten gaan.
- Mijn familie in Argentinië die me met open armen heeft ontvangen (Rafa Lanusse, Irene en Gerda Hart)
- Jullie die mijn brieven hebben gelezen.
- En vooral mijn Opa Eiland die me met veel energie hier naartoe heeft gestuurd (hij kwam op het idee van Argentinië en heeft me tijdens het reizen veel informatie gestuurd).

Gracias para todo y la allegria en mi vida....

  • 18 Augustus 2007 - 21:40

    Mamma:

    Nias, dank voor het schrijven van je dagboek, dank dat we een beetje mochten meegenieten van dat wat je meemakte en tot over 10 dagen. geniet nog even zo veel mogelijk.

  • 21 Augustus 2007 - 17:52

    Rie-Anne:

    Nias, een goede reis terug naar huis. Ik heb je waarbenjij site regelmatig gevolgd en vond je foto's en verhalen erg mooi. Ik kom je vast wel weer eens tegen in Niawier eo.Groetjes!

  • 21 Augustus 2007 - 20:35

    EL GRINGO PETER:

    Hola Peru ganger/ster,

    Mocht je nog het pitoreske Andesstadje Ayacucho willen gaan bezoeken?! En zoek je een heerlijk rustig hostalletje voor een leuk prijsje?! Met een formidabel dakterras vanwaar je het Andesleven aan je voorbij ziet trekken en een heerlijke tuin met een klein buitenbadje. Zie www.elgringo-peru.com, ook voor HANDIGE REISTIPS. Goede reis en wie weet tot ziens. El Gringo Peter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nias

Ik ga voor een half jaar wonen en reizen in Argentinie. Ik ga werken op een grote boerderij met veel koeien.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 958
Totaal aantal bezoekers 7829

Voorgaande reizen:

26 Januari 2007 - 15 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: