vervolg van anteayer - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Nias Buisman - WaarBenJij.nu vervolg van anteayer - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Nias Buisman - WaarBenJij.nu

vervolg van anteayer

Door: nias

Blijf op de hoogte en volg Nias

08 Maart 2007 | Argentinië, Buenos Aires

Daar ben ik weer, terug van weggeweest, toch gebleven op de dezelfde. Moeilijk te begrijpen, maar internet maakt nou eenmaal afstanden kleiner dan ze zijn.

.....ik vertelde over het Polo, het is een groot ding acá (hier). Mensen leven ervan en ervoor. Het is een vreemde sport. Volledig afhankelijk van je paard, want hij is jouw motor, of je benen vertaald voor de voetbalwereld. In het veld zijn sommige paarden nou eenmaal sneller dan de andere, terwijl andere weer meer kracht hebben. Pas je paard aan op jouw manier van spelen. Ben jij een beukende verdediger die andere paarden op de kleine ruimtes aan de kant duwt dan heb je een caballo pesado nodig. Moet je het hebben van je behendigheid met la pelota en kaarsrechte schoten dan berijd je een paard met snelheid en een rechtlijnigheid in zijn loop.
Nu komt de hele verwarring van het spel, als de bal rolt mag je hem niet altijd meenemen. JE MOET IN DE LIJN VAN DE BAL ZIJN. Dit houdt in dat je aan de goede kant van de ROLLENDE bal moet staan of rennen.
Zo niet dan mag je de bal geeneens aanraken. (Voor mijn voetbalhersens is dit onmogelijk en zeer frustrerend. Ik wil de bal zelfs hebben als hij aan de voet van een eigen speler is, denk aan mijn goal die ik jatte van GW)
In de Polo wereld proberen de pelers constant lijnen optezoeken en lijnen te ontvluchten, toch ligt het spel erg vaak stil vanwege foute lijnen of mogelijke fouten. De scheidsrechter reageert namelijk deels op eigen inzicht en deels op mondelinge aanwijzingen van andere spelers. Weer iets dat in geen andere denkbare sporten is te vinden.
Ook vind ik het vreemd dat ze in kluitjes spelen dit leer je af in de f´jes, toch. Hier maakt het spel juist beter, en is het ontsnappen aan de lijnen makkelijker.
Ik moet nog veel leren voordat ik het zal begrijpen.

Nu rijd ik met Pato en Ximena terug, Ximena is een zusje van Rafa en woont erg dicht bij in de buurt ik kan vaker met hun meerijden. Ik moet nu volgens mij echt gaan, ik hoor sleutels rinkelen een internationaal teken voor de motor van de auto. Ik kan nu vaker naar la officina komen en ben niet meer afhankelijk van een lift die ik sochtends heb gebruikt.


Muchas suerta


Nias

  • 09 Maart 2007 - 12:19

    Mamma:

    ik snap het geloof ik een beetje.
    KUS

  • 13 Maart 2007 - 19:27

    Rie-Anne:

    He Nias.Ik hoorde via GW dat je ook een site hebt. Was erg benieuwd naar je reisverhalen. Erg leuk! Je maakt veel mee zo te lezen en fijn dat je het zo naar je zin hebt! Geniet ervan.Groetjes Rie-Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nias

Ik ga voor een half jaar wonen en reizen in Argentinie. Ik ga werken op een grote boerderij met veel koeien.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 54
Totaal aantal bezoekers 7836

Voorgaande reizen:

26 Januari 2007 - 15 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: